Waarom je klant op zijn troon moet plaatsnemen

Ik hoor vaak van ondernemers dat klantenservice iets is voor wanneer ‘ze tijd hebben’. Helaas pindakaas is dat niet de beste optie. Klanten servicen is één van de belangrijkste taken voor jou als webshop ondernemer.

Wil dat zeggen dat je je klant als een keizer moet behandelen? Nee, zeker niet. Het is belangrijk dat je een goed evenwicht vindt tussen je klanten servicen en jij als ondernemer. Maar, behandel ze wel als een koning want je krijgt er heel wat voor terug.​​​​​​​​
​​​​​​​​
Ik vertel je graag waarom 👇🏼:​​​​​​​​
​​​​​​​​
📯 De klanten van je webshop doen de moeite om je te contacteren. Dat is GOUD waard, believe me! Ze vormen een gigantische bron van gratis informatie. Lees & luister aandachtig. Je klanten hebben het goed met je voor, anders zouden ze je niet mailen, bellen of whatsappen.​​​​​​​​
​​​​​​​​
📯 Je detecteert snel trends & problemen waardoor je kan anticiperen door producten aan te passen of nieuwe producten in je assortiment op te nemen. ​​​​​​​​
​​​​​​​​
📯 Door een goede klantenservice strategie bouw je een solide relatie op met je klanten. Het is je kans om ontevreden klanten om te toveren naar tevreden klanten. Dit zijn achteraf vaak je beste ambassadeurs. ​​​​​​​​ Wees er je van bewust dat je vaak nieuwe ideeën kan opdoen door met je klanten te praten. Ze helpen je op die manier bij het maken van de juiste keuzes en het nemen van de juiste richting of beslissingen. Een goede klantendienst is één van de belangrijkste aspecten van je webshop.


Meer tips?